web analytics

Система оцінювання ігор на PlayUA

Автор: Олег Куліков @AbsoKulikov

Середняк — це 5(0), а не 7

Власне, у згаданому вище положенні й полягає причина появи цього документу. Доволі довгий час у переважній більшості ігрових медіа, а також у головах самих ґеймерів, триває… ні, це навіть не зсув, а підміна понять стосовно оцінювання. 7,8,9 — ось три основних оцінки, що позначають відповідно задовільні, хороші та відмінні проекти. Все, що нижче умовної сімки — чортовиння, на яке навіть дивитися не слід. Та шкала має 10 (ну або 100) поділок, і якщо вже братися щось оцінювати, то слід дивитися на неї повністю, а не звужувати до третини. Бо 8/10 чи 80/100 з припискою “добре” — це абсурд.

В історії PlayUA також не раз і не два були випадки, коли автори (постійні чи гостьові) завищували оцінки, дивлячись на ігри крізь призму всього лише трьох із них. Звісно, огляд — штука суб’єктивна, та все ж слід правильно розуміти цінність підсумкового числа.

Аби надалі цього уникнути (а також надати читачам законні підстави звинувачувати нас у завищенні чи заниженні результатів), подаємо спрощену шкалу оцінювання. Вона може бути не такою, до якої ви звикли, але це те мірило, яке робить рецензування прозорим і для решти редакції, і для читачів.

games_collage_for_group_banner__3_by_thinkstoomuch-d778x6r

0-9Лавкрафтівський кошмар — це суцільне жахіття, яке навіть язик не повернеться назвати грою, бо вже за перших 5 секунд, ще у стартовому меню, вас потягне блювати. Горезвісна Е.Т. — ось яскравих приклад такої речі.

10-19Лайно — Краще запхати собі десять голок під нігті, ніж грати у щось таке довше 5 хвилин. Трясця, навіть думати про цю гру стає бридко і болісно.

20-29Чортовиння — Вас уже не верне від неї так швидко, проте позбутися постійного почуття огиди не вдається. Все одно що вас обсипало чиряками і виразками: жити можна, але навіщо?

30-39Мотлох — Вас не млоїть, не тіпає… Ви просто втратили будь-яку надію на щось путнє. Пригнічення настільки сильне, що ви навіть не можете жалкувати за змарнованим часом.

40-49Журбинка — А отут жаль стане основним вашим супутником. Бо ця гра почалася наче й непогано, і є в ній зародки чогось прекрасного, але доволі швидко вона скочується у щось невиразне.

50-59Середняк — На сніданок, обід і вечерю хай вам буде шмат білого хліба і кухоль води кімнатної температури. Наче й голод втамовує, але щось не те. Так само і ця гра — і вдалося пройти повністю, і час не просрано, але сказати, що вона сподобалася (чи ні) вкрай важко; гра банально нічим не може зачепити.

60-69Приємність — Гратися в це приємно, тут є речі, котрі западають в серце. Втім, загалом усе одно проходження часто скочується в рутину, повертатися до таких забавок не хочеться, а в голові вони надовго не залишаються.

70-79Вподобайка — Ще раз: це не 5, це значно вище середнього. Така оцінка вже свідчить, що ця гра нам дуже навіть сподобалася. В неї не вийде грати годинами без упину, але отриманого задоволення і приємних вражень вистачає, щоби час від часу до неї повертатися.

80-89Милота — З цього рівня починається вже вища ліга: ігри, переваги котрих помітно затьмарюють їхні недоліки. Ця гра надовго залишається у пам’яті та неодноразово змушує обирати між нею і сном. Фактично 80+ — це рекомендація для всіх прихильників жанру чи стилістики придбати цю гру. Та й для інших також, хоч і на свій страх чи ризик.

90-99Перлина — Щось неймовірне міцно хапає вас і не відпускає до останньої своєї краплі. Вибір між сном і черговою порцією гри навіть не стоїть — ви вже вигадали десяток причин запізнення на навчання/роботу. Це магія, втілена у формі інтерактивних розваг. Такі ігри ми радимо навіть тим, хто зі жанром не дружить, бо пропускати таку подію — відвертий злочин.

100Абсолют — побутує думка, що максимальної оцінки ставити не слід, адже її заслуговує якась ефемерна “ідеальна гра”. Ідеального не існує нічого, але ця гра дісталася найвищої точки розвитку свого жанру. Насправді нема чого соромитися вліпити десятку, чи сотню, якщо перед нами гра-феномен, до блиску відшліфований продукт, в якого просто нема об’єктивних недоліків. Цей монстр дає зрозуміти, що залишиться в історії, а рівня йому з’явиться ще нескоро. Звісно, таких ігор мало. Але все ж вони є — згадайте хоча би Portal 2.


Все одно, пам’ятайте не лише відразу прогортувати до оцінки, а й читати огляди — автори це неабияк цінують.

З повагою,
команда PlayUA

TMNT Donatello

Cподобалася стаття? Підтримай PlayUA

На платформі Donatello ви можете підтримати нас як одноразовим донатом, так і оформити щомісячну підписку. Усі наші підписники на Donatello отримують цифрові або фізичні приємнощі залежно від суми донату. Долучайтеся до нашої спільноти!

Підтримати

Останні статті

Артефакти та інші скарби Зони у S.T.A.L.K.E.R. 2

Автор: Андрій Присяжний

p.ua.s.t.a.l.k.e.r.2 артефакти

Українська музика в S.T.A.L.K.E.R. 2: від Мозгового до ZWYNTAR

Автор: Андрій Присяжний

s.t.a.l.k.e.r. 2 heart of chornobyl

Apple iPhone 16 Pro Max: занурення у світ нових можливостей

Автор: PlayUA

iphone 16 pro max 02

S.T.A.L.K.E.R. 2, Lego Horizon, Farming Simulator 25 — Порадник Ґеймера: Листопад 2024

Автор: PlayUA

S.T.A.L.K.E.R. 2: Heart of Chornobyl

Acer розширює лінійку мережевого обладнання новими маршрутизаторами з підтримкою Wi-Fi 7 та 5G

Автор: PlayUA

p.ua.acer wifi

Органайзер в автомобіль: як створити порядок і комфорт під час подорожей

Автор: PlayUA

driver 02

Мистецтво персоналізації робочого простору: як створити середовище, що надихає на яскраву та продуктивну роботу

Автор: PlayUA

high resolution jpg pop icon combo life 004 off white 02

Монітори ASUS: ідеальний вибір для роботи та розваг

Автор: PlayUA

asus